Friday, May 29, 2009

Syurga Cinta ...Wajib Tonton beb...


Semalam aku telah 'dipaksa' oleh member2 satu pejabat untuk menonton 'Syurga Cinta' filem arahan Ahmad Idham. Waktu tayangan pukul 7.30, jadi aku ni mcm biasa terkejar-kejar dengan waktu solat dan masa tayangan.Tapi Alhamdulilah sempat lah juga aku masuk 5 minit cerita tu ditayangkan.
Setelah aku menonton 'Syurga Cinta' , serius lah memang berbaloi tiket wayang RM 10. Pada mulanya aku ingat cerita ni ala-ala filem indonesia kegemaran aku ' Kiamat Sudah Dekat' .Konsep memang sama ,filem berunsur Islamik, merubah lelaki yang jahil tentang Islam kepada muslim yang lebih baik.Tapi gaya penceritaan totally berbeza.
Filem ni tampak macam ringan tapi sarat berisi mesej dan peringatan yang berguna buat kita yang bergelar hamba-Nya pada yang Satu.Lakonan Awal dan Heliza AF bagi aku tak mengecewakan. Terutama Awal, aku tak sangka dia boleh bawa wataknya dalam Filem 'syurga Cinta ' dengan baik.Sebab berat jugak watak yang dia bawakan.

Nak aku cerita tentang sinopsis ceritanya,nanti dulu kot...pergi tengok dulu, baru feel sendiri.hehehe..tapi serius memang tangkap nangis.Bukan sebab ceritanya jiwang, tapi filem ini buat kita sedar siapalah diri kita disisi -Nya...Terlalu lalai hingga lupa siapa kita dan mengapa kita disini.Jadi jangan lepaskan peluang menonton 'Syurga Cinta' di pawagam terdekat anda....

2 comments:

Mohammad Syahman bin Abu Hasan said...

ni yang membuatkan kau nak tengok ni.. tapi segan la nangis2 ni nanti...heheh..

Mohammad Syahman bin Abu Hasan said...

wah,,ni yang membuat kan aku nak tengok sangat citer ni..tapi segan la nangis2 ni nanti..heheh..