Tuesday, January 20, 2009

Life baru aku.

So, mcm mana nak mula ye.Actually dah lama tak menulis dalam blog ni.Currently aku bz dengan life aku yang baru.Percaya atau tidak aku mula terlibat dalam bisnes.Wow benda yang aku tak minat nak buat tapi aku buat sekarang.

Hmm, segalanya bermula sejak kawan baik aku M.S keluarkan satu produk baru iaitu Lipstick.Jenamanya adalah Beauty Frensz yang merupakan lipstick dari ekstrak gamat (sea Cucumber)yang kita sedia maklum gamat terkenal dengan proses penyembuhan bagi kulit. Disebabkan aku suka lipstick so aku pun try pakai dan aku cuba jualkan.Alhamdulilah ada permintaan.apa lagi aku pun suka lah. Walaupun tak banyak tapi duit masuk.Di situlah titik permulaan aku dalam bidang bisnes dan pemasaran.

Disebabkan hobi aku suka bercakap, so aku banyak bercerita dengan orang tentang produk Beauty Frensz yang baru mempunyai 2 jenis produk iaitu Magic Color(berubah ikut warna darah)digunakan pada waktu siang dan lip balm perisa lime yang sesuai digunakan pada waktu malam untuk merawat bibir secara intensif .

Secara tak sengaja, aku ajak kawan aku buka e-store kat My1Stop, yang merupakan tempat membeli belah secara Maya atau lebih dikenali sebagai Virtual Shopping Mall. Secara tak langsung aku mula mempromosikan My1Stop kepada sahabat baik aku. Sebab bg aku pasaran dalm internet agak besar dan tak salah bg produk baru macam Beauty Frensz untuk memncuba.Kebetulan My1Stop juga mempunyai rakan niaga dari web-web lain seperti Open University Website, Alumni Sains Muar,dan juga MyHappyClub.Setiap produk yang masuk dibawah Package Enterprise dan Business secara automatik dapat mempromosikan E-store mereka di web-web berkenaan.

Kebetulan pula aku seorang yang aktif dalam Facebook,ada beberapa orang yang aku kenali mempromosikan produk mereka. Jadi secara tidak langsung aku promote kelebihan My1Stop untuk marketing diaorg.U know what ..I start to like it..this kindda of work.
Alhamdulilah ramai yg berminat..sebab aku terikat dengan jadual kejer yg sedia ada jadi aku tak boleh nak all out sangat. :D

Aku mulai sibuk berjumpa orang tentang itu dan ini.Hidup aku mula berubah.Dari kosong kepada bervisi sikit.Aku mula berminat dengan kejer2 freelance ni. Oklah apa-apa pun nanti aku sambung lagi tentang perkembangan diri aku ni.

sehingga berjumpa lagi

putriratnasari

1 comment:

Mohammad Syahman bin Abu Hasan said...

Salam Miss Ratna, I already created da BeautyFrenz blog. Kindly i hope u can put on your Blog List :-)

beautyfrenz.blogspot.com